lørdag den 9. oktober 2010

På eventyr i London...

I onsdags kom jeg hjem fra tre dage i London, og selv om det altså er lidt sært og til tider ensomt at rejse alene, så var det stadig en rigtig god tur.

Tilfældig gade i London.
 
 Et lyskryds med særligt hævet signal til ryttere. Fantastisk!

Dagene gik mest med shopping - dog uden at købe noget særligt. Jeg havde haft store planer om både Louboutin-stiletter og McQueen-tørklæder, men da det kom til stykket, fungerede skoene ikke for mig, og jeg kunne ikke få mig selv til at bruge pengene på tørklæderne. Så sluttede det lige som der... Det lykkedes mig dog at få en kjole, en kort jakke og et billigt tørklæde fra Camden til 10£ med hjem. Mildest talt nogle noget billigere investeringer end forudset, men det er heller ikke dårligt!

På sin vis havde jeg det lidt skidt med ikke at være kulturel, når jeg var i et andet land, men det er altså bare ikke specielt sjovt alene. I stedet valgte jeg at se mine besøg i Harrods, Selfridge og de andre stormagasiner som rene museumsbesøg. Det føltes i hvert fald sådan at gå rundt og kigge hos diverse dyre designere. Det var fantastisk!

Shoppemæssigt var den største oplevelse faktisk at gå om på Cheval Place bag Harrods, hvor der ligger fire luksusgenbrug (tre små og en stor, Pandora). Aldrig har jeg set så stort et udvalg af designertøj, -sko og -tasker, der var meget lidt brugt eller aldrig brugt og til rimelige penge. Som min venindes kammerat udtrykte det, "der er mange elskerinder i London, der får en masse gaver, og de skal jo også bruge penge engang imellem...". Jeg brugte laaang tid derinde, prøvede lidt forskelligt tøj, men endte med ikke at købe noget. Min shoppekarma var tydeligvis ikke-eksisterende!
 
Super fed knage i et prøverum i All Saints.
Cupcake heaven i Harrods. Lola's cupcakes - pure love!
 
Begge aftener derovre havde jeg heldigvis planer, ellers var de nok blevet lidt lange i mit eget selskab... Det var i øvrigt to MEGET forskellige aftener! Mandag aften havde min venindes kammerat inviteret os ud at spise på Zuma, en helt ubeskrivelig japansk restaurant. Vi startede med et glas champagne og så strømmede det ellers bare ind med den ene lækre ret efter den anden, samt en fantastisk rødvin. Woooow... Det er længe siden, at jeg har fået så god mad! At det så samtidig ikke var min bankkonto, det gik ud over (for billigt var det ikke...), var jo kun et plus! Alle retter var så flot anrettet, at det kriblede i mig for at tage billeder, men jeg kunne ikke helt få mig selv til det i det selskab. Var vist en smule intimideret...

 Bagsiden af en skurvogn i Camden.

 En af de mange lettere kitsch, men stadig flotte facader i Camden

En hel butik med Pretty Ballerinas! Just fab! I øvrigt det eneste næsten-billede af mig fra turen...;)
 
Tirsdag var jeg til Glenn Hughes-koncert i Islington, hvilket jo var min hovedgrund til at tage derover. Det var også helt super. Jeg fik et fint interview med Glenn Hughes inden koncerten, og koncerten var rigtig fed med højdepunktet værende Deep Purple's "Burn".

Glenn Hughes og den danske guitarist, Søren Andersen, på scenen.

Efter koncerten tog jeg med nogle andre danskere på pub. Da den lukkede ved midnatstid - for det er jo London... - hoppede vi på en natbus, og ved Marble Arch fandt en af de andre fyre og jeg så en pub, der havde åbent til kl. to. Det viste sig så at være en bøssepub, hvilket jeg først opdagede, da diverse mænd pludselig sad åbenlyst og kyssede. Jeg havde ellers kun fundet det sjovt, at jeg var eneste kvinde, men jeg havde ikke tænkt længere. Min naivitet overrasker mig altså engang imellem... Det var nu ligegyldigt, for ham fyren og jeg hyggede os fint med bare at sidde og snakke. Så måtte de andre kysse alt det, de ville...

Det eneste jeg er ked af, at jeg ikke fik gjort derovre, var at komme ind og se musicalen Love Never Dies, fortsættelsen til Phantom of the Opera. Jeg havde helt glemt, at den kørte, ellers havde jeg helt sikkert planlagt bedre. Men okay, så er der en grund til at tage derover igen...:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar