søndag den 12. december 2010

Sunday...

I dag har været en meget mærkelig dag. Jeg har haft tømmermænd og deraffølgende ondt i hovedet hele dagen, men alligevel har jeg fået nået stort set alt, hvad jeg havde sat mig op til. Ja, man kan f.eks. godt rense ovn med hovedpine - men jeg vil ikke anbefale det. Nu er det dog gjort, så jeg slipper for at næste weekends julebagning ender med at smage af and!

Midt i indkøbene, tøjvasken og ovnrensningen har jeg dog også liiige haft politibesøg. Jeg opdagede nemlig, at min underbo havde haft indbrud, og siden et opkald til hende afslørede, at hun var på Fyn, tilbød jeg at klare det med politiet. Det er altså ved at være en lidt hård omgang... Min underbo havde også indbrud for to uger siden, og hendes nabo for tre uger siden. Dvs. tre indbrud på tre uger... Fik jeg sagt, at jeg glæder mig til at flytte?? Den der perfekte lejlighed må gerne snart komme dumpende (og så ikke blive solgt foran næsen på mig, lige som den jeg ellers havde udset mig...)

Egentlig kunne jeg have opdaget indbruddet i går, og det irriter mig lidt, at jeg ikke reagerede hurtigere. Jeg undrede mig nemlig meget over, at hendes hoveddør stod åben i går aftes kl. 22 selv om der ingen var hjemme. Men et hurtigt kig ind i lejligheden gav ikke indtryk af indbrud - intet var gennemrodet - så jeg gik ikke længere ind, men lukkede bare døren til. Da den så også stod åben, da jeg kom hjem kl. 3 i nat, og igen i formiddags, valgte jeg at reagere. En tur ind i lejligheden afslørede, at der var smadret en rude, og at der var fodspor på køkkenbordet. Fedt nok. Derudover afslørede det i øvrigt også, at hun åbenbart holder slanger - så hej, hej nattesøvn fra nu af. Jeg er SÅ bange for slanger. Suk...

Nå, men hun blev kontaktet og politiet kom forbi. Så har jeg gjort, hvad jeg kunne. Det er bare stadig så håbløst.

I den mere hyggelige ende tog jeg så ind og så denne her film:


Lige siden den blev sat op for første gang i 3D i Los Angeles i 2006 - hvor jeg selvfølgelig lige missede den - har jeg villet se den. Så endelig lykkedes det! Det kan klart anbefales. Filmen er og bliver fantastisk, og at se den på det store lærred fik mig til at opdage flere detaljer end nogensinde før. Dejligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar