tirsdag den 7. december 2010

Dear old Stockholm...

Det her indlæg kræver vist lidt baggrundsmusik...

 

Jeg har haft den mest fantastiske weekend i Stockholm. Sammen med en veninde tog jeg derop for at se en ganske særlig koncert med ingen ringere end Avantasia. Det band (eller projekt, vel egentlig...) er ved at blive symbolet på Stockholm for mig. Jeg benyttede den voucher, jeg fik sidste gang for at vente en time på et senere fly hjem, så flybilletten var gratis, og da vi samtidig kunne bo i en venindes lejlighed, var det ikke lige frem en dyr tur! Oveni købet fik vi faktisk en ny voucher på denne tur, fordi vi gik med til at blive sendt over Oslo på turen derop, da flyet endnu engang var overbooket. Det betød, at vi kom halvanden time senere frem, men det var også til at leve med. Så længe SAS bliver ved med at donere gratis flybilletter til mig, så er jeg tilfreds...

Koncerten var først søndag aften, så vi havde lørdag eftermiddag og aften, hele søndagen og det meste af mandagen til at nyde byen, shoppe og bare hygge os. Det var koldt, men fantastisk.

 Den hyggeligste café i Gamla Stan med de bedste kager

 Endnu et cafébesøg

De smukke, hvide omgivelser

Koncerten var som forventet fuldstændig fantastisk. Selv med en varighed på 2 timer og 45 minutter kunne de selvfølgelig ikke nå at spille alle numre fra de fem album og to ep'er, men jeg var meget overrasket over, hvor mange gamle numre, der var inkluderet. Det var helt ubeskriveligt fedt. Mærkelig venue, men vidunderlig oplevelse! Jeg savnede lidt Andre Matos, der var med på Sweden Rock, men Bob Catley, Jorn Lande, Michael Kiske, Kai Hansen, Oliver Hartmann, Amanda Somerville og selvfølgelig Tobias Sammet gjorde et rigtig godt job. 

Avantasia (dårligt iPhone-billede)

 Avantasia (dårligt iPhone-billede)

Udover et par ekstremt velsiddende jeans fra Levis' nye Curve ID-linje (Jeg er som forventet en Demi Curve...) kom der også de her to ting med hjem:
 Skindhandsker fra Filippa K

 Slim Converse i ruskind og med for

Skoene har jeg haft kig på i flere måneder, så det skulle virkelig være nu. En gang impregnering og så er jeg klar til at begive mig ud i sneen med dem.

Nå ja, og så var skoene fra Camille ankommet i dag, da jeg kom hjem fra arbejde. De er mindst lige så lækre, som jeg havde håbet!


Nu behøver jeg så vist heller ikke at shoppe i et stykke tid - bortset fra julegaver selvfølgelig!

4 kommentarer:

  1. Det lyder som en fantastisk tur!:) Hvad menes der med "(Jeg er som forventet en Demi Curve...)"??(En form for forskel eller?) Det lyder interessant med en ny "curve" serie, dem tror jeg jeg skal have nogen af.

    SvarSlet
  2. Levis har fundet på at inddele kvinder i tre typer ud fra forholdet mellem hoftemål og taljemål - skinny curve, demi curve og bold curve. Min veninde mente godt nok, at konceptet var humbug, for hun kunne bruge alle tre modeller, men jeg kunne klart mærke, at demi curve passede bedst til min kropstype.

    Normalt har jeg altid problemer med, at jeans passer bedst til en drenget krop, så det er skønt bare at kunne hoppe i et par skinny jeans og så sidder de faktisk til både omkring hofterne OG i taljen!

    SvarSlet
  3. Nice ! Det vil sige os med booty og smal talje nu kan få jeans der sidder som de skal og ikke laver tagrende under navlen? XD
    FAB!!

    SvarSlet
  4. Ja, det er genialt! Ikke flere jeans der enten flagrer på ryggen eller hvor man får de ucharmerende håndtag...

    SvarSlet