onsdag den 17. februar 2010

I mode-mode

Jeg hader lidt, at mine holdninger inden for mode er så letpåvirkelige af, at man ser et eller andet overalt. Jeg føler mig lidt for meget som en nikkedukke, når det sker.

Tag nu wedges. Jeg synes virkelig, de er grimme. Jeg kan faktisk overhovedet ikke lide dem. Men alligevel er jeg nu nået dertil, hvor jeg overvejer at investere i det her par, som eftersigende er fra Vagabond:



De er jo faktisk ret fine...

Eller er de? Er det bare fordi, jeg er blevet stopfodret med billeder af dem i snart lang tid, at jeg pludselig synes det?

Jeg kan ikke rigtig finde ud af det. På den ene side giver det mig lyst til at være kontrær og nægte at bevæge mig i den retning. På den anden side kan det jo være lige meget, og man skal vel gøre, som man har lyst til inden for mode. Man kan jo også bare skifte mening. Jeg kan i hvert fald huske, at jeg i sin tid forsvor, at jeg nogensinde ville gå med skinny jeans... Samme issue havde jeg også engang med spidse sko - dem er jeg dog så også gået væk fra igen.

Jeg tror, at jeg vil smutte forbi Jette Riis i dag. Bare fordi.

Speaking of mode, så havde jeg min nye slangeprintskjole fra Three Dots på i går. Den er bare så flot! Jeg har desværre ledt forgæves efter et billede, så kan ikke vise den. Men hvor er det fedt at tage en ny kjole på, som man selv føler sig godt tilpas i, og så også få en masse komplimenter for den. En af cheferne fra mit arbejde kommenterede f.eks. i dag, at den kjole havde været helt fantastisk til mig og at jeg så så feminin ud i den. Sådan noget varmer.

Derudover gik jeg lidt shop-amok i USA i weekenden. Det blev ikke til nye Manolo'er eller Louboutin'er, for Neimann Marcus havde ikke de rigtige modeller, men det blev til et par støvletter fra Betsey Johnson og en kjole yderligere. Kjolen er noget anderledes, men jeg er vild med farverne. De er bedst repræsenteret på det første billede - på det andet er de lidt for orange.

Kjole fra Caché

Sko fra Betsey Johnson
 
De nye sko inspirerede mig til at gå mit skab igennem, og jeg opdagede hele to par sko, som jeg havde glemt, at jeg havde. Det er altså ikke i orden. Så i mandags røg jeg fluks i Silvan og købte en hjørnereol, hvor alle skotøjsæskerne kan stå i stedet for at være gemt i skabet. Dvs. at jeg nu har et skoskab til de fine sko og en reol til de mere hverdagsagtige. Dem der altså er plads til, for der er stadig sko i bunden af klædeskabet. Er det meget vildt, at have ca. 50 par fodtøj?

Yup, I'm an addict!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar