fredag den 26. februar 2010

Wupti-mysteriet

Jeg forstår altså ikke det her. Hvordan kan al dokumentation på et køb forsvinde??

Efter weekendens indbrud har jeg brugt det meste af ugen på at samle oplysninger til forsikringsselskabet. Vigtigst at få erstattet er selvfølgelig min fladskærm og min MacBook. MacBooken er ikke noget problem, men fladskærmen! Det er som om, den aldrig har eksisteret.

Jeg har ledt alle mine papirer igennem, og jeg kan ikke finde så meget som en leveringsseddel på den. Jeg har ledt alle mine forskellige emailkonti igennem, og jeg kan ikke finde så meget som en ordrebekræftelse fra Wupti. Jeg VED, at jeg købte den hos dem for ca. et år siden, og det fremgår også af kassen, som jeg (heldigvis) har stående på loftet. Den kasse er mit eneste bevis på, at jeg nogensinde har ejet en fladskærm. Der er et fint klistermærke på kassen med Wupti som afsender og mig som modtager. Der er heldigvis også en dato, så på den måde kan jeg dokumentere, at fladskærmen var under to år gammel.

Men jeg kan ikke finde andet. Jeg kan ikke engang se på mine kontoudtog, at pengene nogensinde er blevet trukket - så hvem har betalt? Det er meget, meget mystisk.

Jeg har så taget kontakt til Wupti og, surprise surprise, de kan ikke finde mig i deres system. De har intet på mig. Det er på trods af, at jeg kan huske, de ringede til mig, dengang jeg skulle have fjernsynet leveret, fordi Post Danmark havde returneret det til dem pga. vægt over 20 kg. Men nej, jeg er blevet fuldstændig væk.

Det giver simpelthen ingen mening. Hvad er det for et system, de kører med? Jeg spurgte så, om de ikke i det mindste kunne oplyse mig om, hvad priserne var for produkterne, så jeg havde andet at køre på end bare min hukommelse. Svaret var: "Jeg har googlet dem og kan ikke finde en annonce med pris"...

Jamen altså. For det første, hvordan kan de sådan miste mig som kunde? Og hvordan kan JEG miste alt, jeg nogensinde har modtaget fra dem? Det giver simpelthen ikke mening. For det andet, hvordan kan de så have et system, hvor de ikke kan slå tidligere produkter op? Hvorfor bliver deres salgskonsulenter nødt til at google for at lede efter en pris til mig? Er det ikke lidt uprofessionelt?

Jeg synes, det hele er en meget mærkelig historie. Både fra min egen side (hvor er de papirer??) og fra deres.

Måske det er Wupti-Pede, jeg har købt fra uden at vide det?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar