mandag den 31. januar 2011

Tutu pour moi

Jeg ved godt, at det er meget niche-agtigt og nok ikke særligt interessant for så mange, men jeg har alligevel sådan lyst til at vise, hvad mine seneste to weekender bl.a. er gået med. Nemlig syning af følgende:

 Hvidt tutu af fire meter tyl. Jeg hader at arbejde med tyl...

 Overskørt af pink chiffon.

 Tutu på...

... og med overskørtet på. 
(Og en meget lidt ballet-agtig benstilling. Tsk tsk...)

Så kan Tornerose bare komme an! Jeg mangler dog stadig nye sko - mine tæer er på vej ud af de gamle...

(Her ville jeg så have sat et link ind til dansen på YouTube, men YouTube virker åbenbart ikke her til aften. Er det kun hos mig??)

Jeg endte i øvrigt med at sy halvdelen af det pink skørt i hånden, fordi min symaskine bare ikke ville det samme som mig. Efter ganske få sting begynder den at hakke, og så knækker overtråden. Igen og igen. Hvad gør jeg galt?? Jeg har prøvet at stille på spændingen, men intet hjælper. Til sidst gav jeg op og syede hele silkebåndet i toppen på i hånden. Det tog laaaang tid. Kantningen af den nederste søm gik heldigvis nogenlunde, selv om den blev temmelig skæv. Men af frygt for, at symaskinen skulle gøre oprør igen, valgte jeg ikke at lave det om. Det skal alligevel kun ses på afstand.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar