mandag den 20. september 2010

London, baby!

Så har jeg endelig booket min tur til London. 3 dage i London all by myself... Det bliver anderledes, men fedt. No doubt!

3 dage med en snert af business og en masse pleasure. For ja, det hele udspringer af, at jeg skal over og lave interview med Glenn Hughes, tidligere sanger for både Black Sabbath og Deep Purple. Jeg indrømmer, at jeg ikke har det store kendskab til manden, men derfor er det stadig ikke et tilbud, man siger nej til. Også selv om turen denne gang er for egen regning - det giver bare en endnu bedre grund til at snuppe et par ekstra dage på egen hånd.

Jeg forudser en masse, masse shopping... Måske burde man også være lidt kulturel - nogen forslag?

Nå, godt at der stadig er et par uger til. Så kan mit øje lige nå at blive normalt igen. Jeg har fået en eller anden sær allergisk reaktion, så mit højre øje og hele højre side af mit ansigt er hævet op. Det er ret ubehageligt og ikke særlig kønt. Derudover gør det mig helt svimmel, så jeg måtte gå hjem fra arbejde i dag. Æv!

mandag den 13. september 2010

Okay, jeg indrømmer det...

... jeg er og bliver ikke særligt kreativt talentfuld! Det er faktisk næsten ved at være komisk.

Jeg har i snart et par år haft en symaskine, og i dag tog jeg den så frem for anden gang ever. Jeg har brugt den til at kante et balletskørt én gang, men ellers har den kun samlet støv. (Faktisk lå der et helt gråt lag hen over den...) Men jeg har længe haft en kjole fra H&M, som havde ballonfacon i skørtet, og det har irriteret mig. Jeg kan ikke lide det! Så nu havde jeg fået sprættet sømmen op og så skulle den så bare kantes normalt. Sådan både inder- og yderlaget.


Mja, hvad skal man sige om resultatet? Altså, yderlaget blev faktisk udmærket. Det ser ok ud og kjolen kan sagtens bruges nu. Det er en forbedring. Men man skal godt nok ikke kigge nærmere på inderlaget! Én ting er, at jeg har syet skævt ud over alle grænser. Næ, bedre endnu så har jeg formået at sy det på vrangen, hvis man kan sige det sådan. Det vil sige, at stoffet er foldet udadtil, i stedet for at have folden ind mod benet. Flot. Virkelig flot... Det ser jo sleeet ikke sjusket ud.

Suk. Jeg tror snart, jeg opgiver den der symaskine!

Nå, nu må det være tid til at holde fri for i dag og få lavet noget aftensmad. Dét kan jeg da i det mindste finde ud af!:D

lørdag den 11. september 2010

The Pretty Reckless

Det er sjældent, at jeg bliver rigtig fascineret af et eller andet style icon, men hold kæft, hvor synes jeg, at Taylor Momsen er sej! En ting er, at jeg vildt godt kan lide hendes karakter Jenny Humphrey i Gossip Girl, men hendes stil i virkeligheden er altså for vild. Derudover har jeg lige modtaget promo'en for hendes band, The Pretty Reckless, og for satan, det er fedt! Total old school attitude rock... Tænk Hole omkring Celebrity Skin og så opdater det lige en tand. Det holder!

(Og nej, jeg kunne aldrig selv drømme om at rende rundt i undertøj og hofteholdere på den måde. Det fungerer kun på scenen på sådan en som hende...)











Og så lige outsideren, som kun gør hende endnu sejere... Det er hende, der er Cindy Lou Who!! Awww....

onsdag den 8. september 2010

Læderjakke pt. II

Det er vist på tide at opdatere på læderjakke-misæren... Jeg ringede til Lades og fik et negativt resultat. Ingen jakke fundet. Jeg har derfor accepteret, at den er væk. Øv bøv.:( Jeg savner den stadig...

Men men men... Jeg tog så i Illum og prøvede jakken fra All Saints, og den er super fed! Helt fantastisk. De ville dog have 3.000 kr for den i Illum, og da den koster 250£ på nettet og kursen er under 9 - og der er i øvrigt er gratis fragt, fordi den koster over 200£ - ja, så har jeg bestilt den der. Så nu venter jeg bare ganske utålmodigt på at modtage den... Jeg håber virkelig, den kommer inden det bliver alt for koldt!

Med i bestillingen røg så også liiiige det her bælte. Jeg er sikker på, at det vil se super fedt ud i taljen på en maxikjole!
Ellers sker der ufattelig lidt i mit liv for tiden - og alligevel har jeg travlt. Det er lidt pudsigt. Men balletsæsonnen er begyndt igen og jeg er begyndt til poledancing, og så er det jo også sæson for pladeudgivelser og koncerter. Jeg har aldrig været til så mange releaseparties som lige for tiden. Det er sjovt, men ikke så forfærdelig godt for mit alkoholforbrug! Næste weekend regner jeg med bare at lay low...

mandag den 30. august 2010

Jagten på den perfekte læderjakke

Jeg har virkelig ikke held med mit overtøj for tiden. Først mister jeg min helt nye kappe, og nu har jeg så fået stjålet min læderjakke. Min absolut yndlingsjakke, som har været med mig hvert forår og efterår siden 2002. Det var verdens fedeste bomberjakke, som jeg endda lige har fået repareret, fordi jeg kom til at flænse den ved et fald på cyklen i en brandert. Den var perfekt slidt, og jeg elskede den. Jeg så os sammen i mange år endnu...

Men ak, det gjorde en eller anden gæst på Lades Kælder i lørdags ikke... Den lå så fint og diskret i et hjørne hele aftenen... indtil den ikke gjorde det længere. Bittert ud over alle grænser, særligt når jeg jo bare kunne have lagt den om backstage, men ikke ville være "til besvær" over for mine venner, som holdt release party. Det er sidste gang, jeg tænker sådan!

Anyways, jeg har ikke 100% opgivet den endnu. Jeg mangler stadig at ringe til Lades og høre, om den skulle være dukket op. Men håbet er ikke stort. Derfor er jeg også begyndt at fundere over at finde en erstatning. Det er måske lidt synd for jakken, at jeg allerede tænker sådan, men helt ærlig, jeg fryser!!

Mit bedste bud indtil videre er denne her, Belvedere fra All Saints. Den ser virkelig fed ud, men jeg er bare ikke meget for at købe læderting over nettet. Jeg vil gerne kunne mærke skindets kvalitet.
En anden, noget billigere mulighed er denne her fra Asos. Den lider bare under at være i faux leather, og det er jeg ikke rigtig fan af.

Gode råd og forslag modtages gerne - og så må jeg ellers hellere se at få ringet til Lades! Wish me luck!

lørdag den 21. august 2010

En kort (og dyr) fornøjelse...

Nu skrev jeg jo lykkeligt om min nye kappe forleden. Jeg havde den på for første gang i onsdags, og den var bare perfekt. Jeg elsker den. Nej, elskede... Nej, elsker... Ja, forklaring følger...

I går havde jeg den nemlig også på. Den viste sig bare at være for varm til gårsdagens sommervejr, så allerede på cykelturen til arbejde tog jeg den af halvvejs og smed den på bagagebæreren (Er det stavet rigtigt? Jeg har et tilbagevendende problem med at finde rundt i, om det hedder bagagebæreren eller bagagebægeret. Det er vist det første, men jeg kan bedst lide det sidste...). Det var der ingen problemer med. På turen hjem fra arbejde gjorde jeg det samme - igen uden problemer.

I går eftermiddags var jeg så kort hjemme hos en veninde, som bor to minutter på cykel fra mig. Da jeg kørte derfra, røg kappen på bagagebæreren igen. To minutter senere var jeg hjemme... og kappen var væk. Bagagebæreren var tom. Jeg kørte straks turen tilbage og søgte - to gange endda - men nej. Den var væk. V-Æ-K.

Nu er det så jeg tænker, hvordan fanden er det lige sket?? Min første tanke var, at den var faldet af, men det er der altså en del, der taler imod:
  1. Der var ingen problemer hverken til eller fra arbejde med at have den på bagagebæreren. Vi snakker 10-15 km cykling uden de mindste issues.
  2. HVIS den var faldet af, burde den da være røget ned i hjulet, og så havde jeg opdaget det!?
  3. HVIS den var faldet af, burde den alt andet lige ligge et eller andet sted. Altså, vi taler TO minutters cykeltur!
Så ja, jeg er kommet frem til, at en eller anden må have snupset den af min bagagebærer, mens jeg har ventet på at krydse vejen eller sådan noget. Det giver på en eller anden måde bare mest mening, selv om det er absurd.

Lige meget hvad er den væk. Så tak, Nørrebro. Tak, tyvebæst - om du så bare har samlet den op og beholdt den, eller har direkte stjålet den fra mig. Jeg håber, du sætter pris på den, for det gjorde jeg. Virkelig meget.

Nå, men for at det ikke skal være løgn, kørte jeg i Samsoe & Samsoe i dag og købte den igen. Jeg har købt en ny, og så gider jeg ikke tænke mere over det andet, selv om det pisser mig af. Så ja, en dyr - og absurd - fornøjelse, men jeg elsker den stadig... Min konto elsker den så ikke særlig meget, men in the words of Scarlet O'Hara: "I won't worry about that today, I'll worry about that tomorrow!"

onsdag den 18. august 2010

For the 50's gal in you...


Nu hvor 50'er stilen er kommet på mode igen, så bliver jeg nødt til at anbefale fantastiske Miss Vera Clothing til absolut alt og alle. Udover at de har de sødeste accessories, så laver de altså de fineste kjoler, jeg nogensinde har set. Jeg ejer selv et par stykker af dem, og jeg elsker, at det nu bliver mere oplagt også at bruge dem i hverdagen.

Tjek deres hjemmeside - og ikke mindst webshoppen. Camille, der har mærket, er den sødeste pige og fortjener helt sikkert stor succes med sit hjertebarn!