mandag den 14. juni 2010

Life on the road...

Det har været nogle hektiske seneste par uger, hvor der er sket en masse og jeg stort set ikke har været hjemme. Det kan også om noget ses på min lejlighed, for nøj, hvor her trænger til at blive gjort rent. Men det må blive når jeg engang har en hjemmeweekend igen - hvilket ikke bliver i denne uge. So many plans...:)

Jeg lagde ud med en uge på Samos med arbejdet. Eller, det talte i hvert fald som kursus, men i praksis havde det ingen relevans for mit arbejde. Det var bare ren interesse og et resultat af, at jeg i vinter fik et legat gennem "logen"s jubilæumsfond og derfor havde 10.000 kr at bruge. Så af sted til mig en uge til Samos med sol, sommer, strand og så et rigtig godt 3-dages kursus og en 3-dages konference, der varierede lidt mere i kvalitet. Det var nu rigtig fedt at være af sted og ikke mindst at fordybe sig i noget teori igen. Det har jeg virkelig savnet. Det gav mig om noget blod på tanden til at undersøge, hvor meget et semester på et universitet i udlandet vil koste. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at studere igen, bare for en tid...

Efter Samos var der så Sweden Rock på programmet. Lige siden min debut for fem år siden har det været årets højdepunkt, men jeg må nu indrømme, at det ikke er det samme i gråvejr. Så bliver det pludselig en lang uge bare at tulle rundt. Det kunne nu have været værre, for selv om der kom en del byger, så så vi da også solen til tider. Og vigtigst af alt, der var god musik og jeg havde det sjovt!

De musiske højdepunkter var uden tvivl:
  • Aerosmith - Smukt, smukt, smukt! Hovedvægten var på 70'er numre og det var altså virkelig fedt. Jeg kunne dog godt have undværet "I Don't Want to Miss a Thing" - mest fordi de har så mange andre ballader, der er uendeligt meget federe, men også fordi den gjorde mig lidt melankolsk. Puha, væk med det...


  • Steel Panther - Nøj, det var sjovt! Jeg havde faktisk troet, at jeg ville finde det for plat og lidt ligegyldigt efter at have set dem en masse gange som Metal Skool i LA, men det var slet ikke tilfældet. Det var virkelig, virkelig en fed koncert med rigtig god lyd og god underholdning.
  • Pretty Maids - Erstatning for Ratt, der aflyste. Det var så genialt. En af de der fede eftermiddagskoncerter, hvor man bare danser rundt og synger med på det hele. Jeg elskede det! Og så spillede de fem af de nye numre, hvilket var helt fantastisk at høre live.

Andre højdepunkter var Treat, der overraskede meget med at være så fængende, Dream Evil, der gav en genial formiddags heavykoncert i solskin, D:A:D, som jo altid er en fest og Gary Moore, som spillede "Still Got the Blues" og fik mig til at tude. Derudover så jeg også Cinderella, Guns N' Roses, The Quireboys, Sator, Michael Monroe, Epica, Winger, W.A.S.P., Stonesour, Evergrey, Billy Idol og lidt hist og pist af Bonafide, Saga og Bachmann & Turner. Alt i alt altså en masse musik som altid.

Af de ikke-musiske højdepunkter ligger:
  • En forfærdelig fantastisk brandert onsdag aften, der indebar Jaegerbombs i Backstage Baren med rock chick'en og hendes kæreste, samt senere en masse sing-a-long med guitar natten lang.
  • En genial vælten rundt som rock star babysitter for den svenske guitarist/producer, som ellers skulle spille dagen efter. Det lykkedes da heldigvis til sidst at få ham hjem i seng i deres campingvogn. Han er simpelthen for sjov... Jeg kan ikke stå for spontane "Jag älskar deg!!!" på den måde, bare fordi man har fregner.:D Fede mennesker, ham og roadien...
  • Sæbebobler i lejren. Det var altså hyggeligt!
  • Dansen rundt med bedsteveninden. Det ville ikke være det samme uden dig...:)
Nu skal jeg lige komme mig og så glæder jeg mig til næste år, hvor solen bare har at være retur. Basta! Jeg synes også min krop kan mærke sådan en uge mere og mere, men heldigvis står næste weekend på kurophold i Baden Baden med min mor. Dvs. kurbade og massage - yes, please! Glæder mig så meget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar