onsdag den 16. juni 2010

Skal - skal ikke?

Skal man tage derhen i år, eller skal man lade være? Det er altså et lidt svært valg. Jeg overvejer virkelig at gøre som sidste år og købe en endagsbillet til fredagen, og derigennem få mit skud Roskilde. Det er jo ret hyggeligt.

Det, der taler imod, er:
  • Det er dyrt! 850 kr for en enkelt dag. Dengang jeg var der første gang i tidernes morgen (1999...), kostede hele festivallen 810 kr.
  • Jeg kommer ikke til at have adgang til Mediebyen. Jeg kan i hvert fald ikke se, hvilke kontakter jeg kan trække på for at det kan lade sig gøre... Og det kommer til at irritere mig. Jeg er så forvænt med at kunne rende rundt, hvor jeg vil, og jeg kan ikke finde ud af bare at være "pøbel" længere.
  • Jeg har ikke umiddelbart nogen at tage af sted med, så jeg kommer til at rende rundt en del alene...
Det, der taler for, er:
  • Det er Roskilde! Sol (forhåbentlig), sommer og øl og så bare et tog hjem i sin egen seng.
  • Jeg kan komme til at se Meshuggah, Dizzy Mizz Lizzy, Alice in Chains og Them Crooked Vultures. Not bad!
  • Jeg har ikke umiddelbart nogen at tage af sted med, så jeg kan få lov til at rende rundt en del alene...
(Som det sidste punkt vidner om, så er jeg ikke nem at stille tilfreds. Jeg elsker at have selskab på festivaller, men jeg elsker også bare at være mig.)

Jeg ved det ikke. Jeg vil jo egentlig ret gerne. Men tja...

Hvis bare man kunne have garanti for, at det blev godt vejr...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar