onsdag den 22. september 2010

Maling - af den ene og den anden art...


Jeg ved godt, at jeg er håbløst bagud i forhold til resten af Blogland. Folk har hypet Essie-neglelak i evigheder... Men af så åndsvag en grund som, at jeg finder Chanel-lakkene æstetisk finere, har jeg ikke fået afprøvet Essie. Før nu. Og jeg indrømmer det blankt - jeg er hooked. Jeg har ALDRIG oplevet så god en neglelak! Chanel - go home.

Jeg købte den nye "In Stitches" i sidste uge og lagde to lag på torsdag aften. I dag er det onsdag, næsten en uge senere, og der er kun røget to-tre små fliger af. På trods af, at jeg endda var ekstremt huslig og bl.a. gik male-amok i går (Jeg har nu fine hvide spidser i mit hår - troede egentlig, at vandbaseret maling kunne vaskes ud!). Jeg har aldrig oplevet noget lignende. Normalt kan jeg max holde en neglelak pæn i to dage.

Mit eneste problem nu er, hvilke farver jeg ellers skal investere i. Det er jo så uoverskueligt mange. Men jeg vil have flere, NU! Nogen forslag til fine farver?

~~~~~~

Speaking of maling, så er det SÅ fedt, at jeg endelig har fået gjort noget ved min køkkendør. Den har også kun været grim i et halvt år nu siden mit indbrud i februar. Men nu har den fået to omgange grundmaling, og så mangler jeg bare at give den rigtig maling i weekenden. Utroligt, at jeg ikke har fået taget mig sammen før - det var jo slet ikke så slemt...

I det hele taget får jeg tjekket mange ting af på min to-do-liste for tiden. I løbet af den sidste uge har jeg fået installeret trådløst netværk (Ja, jeg har levet i stenalderen med hale på min computer indtil nu...), fået vasket betrækket på min sofa, fået lagt mit badeforhæng op (I hvert fald halvvejs - jeg nåede at knække tre nåle, før jeg accepterede, at stoffet vist var for tykt. Så jeg skal liiiige have købt nogle andre, før det kan blive syet helt færdigt....), fået rydet grundigt op i mit tøjskab, som sagt fået malet køkkendøren og også fået fixet den kedelige, lille kommode, jeg har haft siden jeg var 8 or so. Den mangler bare at blive sprayet guldfarvet nu. Jeg er meget spændt på resultatet...

Snart er min lejlighed rigtig fin indvendigt - så mangler de bare at blive færdige med at gøre den fin udvendigt! Jeg har virkelig ikke mere tålmodighed tilbage... Gå væk, håndværkere, og tag jeres belastende stillads med jer! Pleeeeeaaaaaaaseeee... Jeg savner lys og luft! (Og så er jeg også ved at være ret træt af konsekvent ubevidst at flashe håndværkere, der render rundt uden for mit soveværelsevindue. Jeg tror lidt, at de HAR opdaget, at jeg ikke bruger nattøj... Utroligt, at man ikke lærer at trække gardinerne ordentligt for!?)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar